خوانش آثاری که موجب برون رفت middle east از سیطره هژمونی امپریالیسم خواهد شد

! اَز دیدگاهِ ناظرِ بِخرد آشوبِ لیبی تمهیدیست رهایش گریزانه ، ساخته و پرداختِهِ ذهنِ شتاب زدِهِ به ظاهر اَندیشمندِ اَمپریالیستِ حکومتی که پیروِ نضجِ جنبش هایِ مردمیِ middle east به واقع  pan middle east ،البته جنبش هایِ آگاهِ دانش مدارِ فقیرِ ضد بورژواسی و ضد سرمایه داری و ضد استعمارِ نَو در پیشانیِ افریقا و هدف اَز آن مداخله در جریانی جمهوری خواه و ضد حکومتی اَمپریالیستی و دخلُ تصرف در آن به نحوی که منافعِ نظامِ سرمایه داری خصوصاً سرمایه داریِ نَو در جهانِ تحتِ سلطه اَش به خطر نَیُفتد.

! سرمایه داریِ نَو همان نظامِ پیچیدِهِ بروکراتیکِ به ظاهر قانون مندَست که پس از جنگِ جهانیِ دوم در قالبِ اُرگان ها و سازمان هایِ به ظاهر حافظِ صلح و اَمنیت در اَثرِ « گاوبندیِ » دو قطبِ معظمِ اَندیشِهِ سیاسی « سُسیالیسم » وَ « کَپیتالیسم » ، وجهِ عینی یافت.

به واقع پس از جدالِ تاریخیِ طبقِهِ نیرومند وَ ضعیف و تاراجِ داشته هایَش توسطِ آنکه به زیورِ قدرت آراسته بود ، سرمایه دار کوشید با زورِ اَسلحه و اِبداعِ قانون در همین راستا منافع به دست آمده از فرد یا اَفرادی و سرزمین و سرزمین هایی را به نفعِ فرد یا اَفرادی و سرزمین و سرزمین هایی دیگر به عین یا ذهن مصادره نماید.

اینَست که روز به روز فُقرا ، فقیر تر و اَغنیا ، غنی تر می شوند زیرا سزاواریِ طبیعیِ آنان بر داشته هاشان به واسطِهِ قانونِ مدافعِ سرمایه دار و سرمایه داری از آنان سلب گردیده اَست و کسی از سرمایه دار نپرسید چگونه از اَزل تورا بر داشته هایت اَهلیت بود ؟

به هر روی ازر.ایر خوانشِ چندین بارِهِ کُتُبِ ذیل را از جهتِ برون رفت اَز اَوضاعِ پیشامده پیشنهاد می دارد و به مخاطبینَش تَوصیه می نماید که هیچ گاه آلترناتیوِ خویش را در دلِ نظامی با فُرمَتِ سرمایه داری نجویند که سرمایه داری را مراد اَفزایشِ سرمایه اَست به نفعِ سرمایه دار و کاهشِ آن از کیسِهِ هر چند کوچکِ مستمندانی چون ازر.ایر به هر نحوی که سانتی مانتالیسمِ بورژواتیک نمونه ای از آن اَست حتی همین اَبزار اِرتباطی یعنی اینترنت که ممرِ درامدیست اَمپریالیسم را …

به هر روی خاک بر سرِ هر جنبشی که دستِ نیاز و حمایت به سویِ صدارت طلبان ، دشمنانِ واقعیِ ملت ها دراز می نمایند.

! یاد آور می شوم ناتالی اینک در جامعه شناسیِ هنرَش اِشاره ای به هنر مرگی ندارد که ایرادِ چندان گریبان گیری از نظرِ ازر.ایر نبوده که تاریخِ نگاشتنِ رسالِهِ مَوصوفه به دَورانِ هنر مرگی خوانش نداشته بل این جریان چندین سال پس از نشرُ نگاشتِ کتاب نُضج پذیرفته اَست.

! در این میان بد نیست از george orwell مردی به صداقتِ تصویریِ آینه و شاه کارِ اَدبیش ۱۹۸۴ نیز یادی کنیم اَگر چه کوشید جهانِ بی صاحبِ مان را در عالمِِ بسطِ دراماتیک آرمان گرایانه از بی صاحبی برهاند.

! از اَندک مغلطِهِ مفهومیِ هایدگر نیز به اِغماض درمی گذریم.

سازمانِ اِرتقاء و گسترشِ هژمونیِ middle east

اِدامه دارَست …

از مدرنیسم تا پست مدرنیسم

از مدرنیسم تا پست مدرنیسم




معنای تفکر چیست هایدگر

معنااِ تفکر چیست مارتین هایدگر













سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه

سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه

مبانی ارتباطات دکتر محمد دادگران

مبانی ارتباطات جمعی دکتر محمد دادگران


کارکرد و کاربرد مترجم

کارکرد و کاربرد مترجم















رمز گذاری و رمز گشایی

رمز گذاری و رمز گشایی


پارازیت

پارازیت

















nathalie heinich

nathalie heinich





...شناسی جامعه شناسی

...شناسی جامعه شناسی















تاریخ اجتماعی

تاریخ اجتماعی

جامعه شناسی پیمایشی

جامعه شناسی پیمایشی

















نُام چامسکی

نُام چامسکی

سروری یا بقاء

سروری یا بقاء
















سروری یا بقاء

سروری یا بقاء
















ژان فرانسوا لیوتار

ژان فرانسوا لیوتار




عدالت در پسامدرنیسم

عدالت در اولترا پست مدرنیسم



این نوشته در ادبيات ارتباطي Communicative or gap-filling literature ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>