هنگامی که روایت در یک اثر سینمایی مبتنی بر اکتِ کاراکتر می شود هنگاهی که خرده ماجرا ها در حد ماجرا و برعکس دیده می شوند و درام قربانیِ دیده شدنِ بازیگرانِ مطرح و مساله دراماتیک در حد یک عقده دیده نمی شود تا گره گشایی شود و دو عنصر اصلی به حرکت در آوردن درام، سکس و مرگ به درستی پرداخت نمی شود فیلم مرجان اشرفی زاده آبجی تبدیل می شود به یک اثر خسته کننده و حوصله سر بر البته که من نگران پولی نیستم که برای دیدن آبجی پرداخت نمودم اما دکوپاژ علی الخصوص تدوین و شیوه روایت بسیار غیر هوشمندانه بود شاید با جابجایی ها و حذف و اضافه هاء مختصری می شد آبجی را نجات داد